Verloskundigen PuurBegin in Kampen

Echo verschillen bij eigen verloskundigen en een echobureau

Echo’s bij je eigen verloskundige of een echobureau: de verschillen

Als je zwanger bent, kun je echo’s laten maken bij ons in je eigen verloskundigenpraktijk of je kunt naar een echobureau toe gaan. Graag leggen we je het verschil uit tussen beide opties die je hebt, zodat je hier zelf een keuze in kunt maken.

Wel of niet direct uitleg bij afwijkende echo

In onze verloskundigenpraktijk worden alle echo’s uitgevoerd door verloskundigen die daarnaast ook nog echoscopiste zijn. Omdat alle collega’s jouw zwangerschap kennen, kunnen wij direct uitleg geven over wat er op de echo te zien is en bij afwijkende dingen ook uitleggen wat de mogelijke oorzaken zijn en gevolgen voor jouw zwangerschap. Bij een echobureau is dit niet mogelijk; er zijn strenge regels voor echoscopistes die een echo maken voor iemand die zij niet begeleiden als verloskundige in de zwangerschap. Een echoscopiste van een echobureau mag alleen het verslag doorsturen naar je eigen verloskundige en tot die tijd zul je moeten wachten tot 1) de echoscopiste jouw verslag heeft verstuurd naar je verloskundige en 2) jouw verloskundige dit verslag ook heeft zien binnenkomen en beoordeeld. Wanneer het verslag door een echoscopiste wordt verstuurd is niet te zeggen: dit kan direct zijn, maar ook pas aan het einde van een dag. Na het zien van het verslag zal je eigen verloskundige contact met je opnemen voor de uitleg over wat er is gezien en welke gevolgen dit heeft. Alleen jouw eigen verloskundige beschikt namelijk over alle informatie die relevant is voor jouw zwangerschap.

Altijd bereikbaar, ook buiten kantoortijden

Waar een echobureau werkt met kantoortijden tussen bepaalde tijden, zijn wij als verloskundigen 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar zijn. Dit betekent dat je, mocht je je zorgen maken over de uitslag van je echo, direct bij ons terechtkunt – zelfs op vrijdagavond, in de nacht of in het weekend. In het weekend is een echobureau telefonisch gesloten. Als er bij een echobureau een afwijking is gevonden, zul je dus in de avond of het weekend moeten wachten tot je eigen verloskundige het verslag heeft gezien omdat alleen je eigen verloskundige mag uitleggen wat de gevolgen zijn voor jouw zwangerschap. Maak je je echo bij ons in de praktijk? Dan krijg je direct uitleg, ook als er iets afwijkends is gezien en het weekend is, want wij hebben als collega’s elkaars privénummer voor overleg en doen dit graag voor jou.

Zorg op maat: wij kennen jouw zwangerschap

Een echoscopist in een echobureau kent jouw medische geschiedenis niet en kan daarom geen persoonlijke begeleiding bieden als je andere vragen hebt. Omdat wij jouw zwangerschap kennen en precies weten wat er speelt, kun je ook bij ons terecht met andere vragen. Tijdens een echo kun je dus ook gewoon vragen aan ons stellen over eventuele klachten of onzekerheden. We kunnen dit meteen in je zwangerschapskaart schrijven en bieden zo een totaalpakket aan zorg, afgestemd op jouw situatie.

Extra gratis echo bij ongerustheid

Als verloskundigen werken wij vanuit ons hart en onze zorg voor jou en je baby. Wij willen je ook ondersteunen als je je ongerust voelt en bieden daarom in onze praktijk altijd een echo aan als dit je kan helpen om gerustgesteld te worden. Bij een echobureau moet je voor een echo zonder medische indicatie zelf betalen, dit hoeft bij ons niet als we jou een echo aanbieden. Bij ons gaat het om jouw welzijn en we kijken altijd samen naar wat jij nodig hebt.

Wil je een echo door ons laten maken of wil je je inschrijven? Neem dan contact met ons.

Verloskundigen PuurBegin
Adres:  Orkestlaan 148, 8265RC Kampen
Telefoon: 085 40 19 095

error: Beschermde content.